LeaseGreenin vuosikertomus julkaistu, liikevaihdon kasvu oli 88 % vuonna 2016

LeaseGreen
Suurten kiinteistöjen energiaratkaisuihin erikoistuneen LeaseGreenin liiketoiminta kehittyi myönteisesti vuonna 2016.

Yhtiön julkistaman vuosikertomuksen mukaan LeaseGreen Group –konsernin liikevaihto kohosi 14,9 miljoonaan euroon, mikä oli 88 prosenttia enemmän kuin edellisvuonna. Liikevoitto nousi 0,9 miljoonaan edellisvuoden 0,3 miljoonasta. Vuosikertomuksesta erillisenä LeaseGreen on julkaissut verkkosivuillaan selvityksen yhtiön hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkka- ja palkkioselvityksen.

LeaseGreen on cleantech-palveluyritys, joka toteuttaa elinkaarikustannusten, markkina-arvon ja hiilijalanjäljen kannalta optimaalisia toimenpiteitä asiakkaidensa kiinteistökantaan. Yhtiö tehostaa kiinteistöjen energiankäyttöä, suunnittelee ja rakentaa kiinteistökohtaisia energian tuotantoratkaisuja sekä digitalisoi järjestelmien ohjauksen.

”Valjastamme esineiden internetin, big datan ja sääennusteet kiinteistön käyttäjien viihtyvyyden ja taloudellisen tehokkuuden hyväksi”, LeaseGreenin toimitusjohtaja Tomi Mäkipelto sanoo.

LeaseGreenin energiaratkaisut ovat vähentäneet toteutettujen kohteiden energiankulutusta keskimäärin 24 prosenttia. Hankkeiden lasketaan tuottaneen yhtiön asiakkaille yhteensä 44 miljoonan euron elinkaarisäästöt ja 85 000 tonnin vähennykset kiinteistöjen CO2-päästöihin. Tomi Mäkipellon mukaan kiinteistöjen modernisointi vaikuttaa myönteisesti myös työllisyyteen.

”Energiatehokkuustoimenpiteiden suunnittelu ja toteutus työllistää suuren joukon suomalaisia suunnittelijoita, projektinjohtajia ja erikoistuneita asentajia. Jokaisella kiinteistöllä on oma tarinansa ja omat erityiset haasteensa, joita ei ratkaista kaupan hyllyltä löytyvillä sarjaratkaisuilla. Työ on erittäin vaativaa, mutta myös hyvin palkitsevaa. Asiakkaat ovat olleet hyvin tyytyväisiä palveluumme. Sen kysyntä jatkuu vahvana myös alkaneen vuoden aikana.”

LEASEGREENIN VUOSIKERTOMUS 2016 (PDF)

Toimitusjohtaja Tomi Mäkipelto
LeaseGreen Group Oy